Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-10-23 15:50

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur/saga-cavallin-reklamen-ar-fortfarande-livsfarlig/

KULTUR | KOMMENTAR

Saga Cavallin: Reklamen är fortfarande livsfarlig

De flesta som vill livnära sig på sitt skrivande tvingas välja mellan att leva på knäckebröd och författa säljande rotvälska. Att det tycks ha blivit en självklarhet att välja det senare är inget mindre än en modern tragedi, skriver Saga Cavallin.
De flesta som vill livnära sig på sitt skrivande tvingas välja mellan att leva på knäckebröd och författa säljande rotvälska. Att det tycks ha blivit en självklarhet att välja det senare är inget mindre än en modern tragedi, skriver Saga Cavallin. Foto: Anton Dijkgraaf/TT

Reklammannens varuvidskepelse är ett hinder­ för ett bättre samhälle, står det i ­”Reklamen är livs­farlig”. Saga Cavallin­ ­återvänder till Sven Lindqvists stridsskrift­ och konstaterar att den gått dagens ­magasinsredaktörer helt förbi.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in