Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-02-01 03:15

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur/saga-cavallin-reklamen-ar-fortfarande-livsfarlig/

KULTUR | KOMMENTAR

Saga Cavallin: Reklamen är fortfarande livsfarlig

De flesta som vill livnära sig på sitt skrivande tvingas välja mellan att leva på knäckebröd och författa säljande rotvälska. Att det tycks ha blivit en självklarhet att välja det senare är inget mindre än en modern tragedi, skriver Saga Cavallin.
Foto: Anton Dijkgraaf/TT

Reklammannens varuvidskepelse är ett hinder­ för ett bättre samhälle, står det i ­”Reklamen är livs­farlig”. Saga Cavallin­ ­återvänder till Sven Lindqvists stridsskrift­ och konstaterar att den gått dagens ­magasinsredaktörer helt förbi.

DIGITAL PRENUMERATION

Missa inte

Läs gratis i 100 dagar!

Alla artiklar gratis i 100 dagar, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.