Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-01-24 01:59

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/livsstil/halsa/kroppen-som-varumarke/

Livsstil

Kroppen som varumärke

"Träningen är som en mental wash-out." Thomas Eriksson, vd för fondjätten Swedbank Robur, tränar två timmar före jobbet. Foto: Nicklas Thegerström

Hur länge står du i plankan, hur många lopp kör du i år? Att träna eller inte träna är inte frågan längre – nu går livsstilsidealen mot extremsundhet och elitnivå. Och kroppen ner på muskelnivå blir en del av ditt eget varumärke.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in