Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-23 12:36

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/politik/sa-mycket-annonserar-eu-kandidaterna-pa-facebook/

Politik

Så mycket annonserar EU-kandidaterna på Facebook

Bild 1 av 2 Liberalerna lägger mer pengar på sitt andranamn Said Abdu på listan (t h på bilden) än på toppkandidaten Karin Karlsbro (t v).
Foto: Henrik Montgomery/TT
Bild 2 av 2 Socialdemokratrena är det parti som lägger mest pengar på annonsköp på Facebook. Bilden är från Stefan Löfvens kampanjresa till Norrköping och Eskilstuna.
Foto: Magnus Hallgren

Med mindre än en vecka kvar till EU-parlamentsvalet den 26 maj lägger partierna stora summor pengar på sin marknadsföring. Liberalerna har lagt nästan tio gånger mer på att marknadsföra sitt andranamn Said Abdu på Facebook än förstanamnet Karin Karlsbro. Mest har Sara Skyttedal (KD) spenderat.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in