Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-06-27 04:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/sverige/s-toppen-kritisk-efter-lofvens-uttalanden-vi-ska-forsvara-manniskors-ratt-till-skydd/

SVENSK POLITIK

S-toppen kritisk efter Löfvens uttalanden: ”Vi ska försvara människors rätt till skydd”

1 min 32 sek. S-toppen Magnus Manhammar kritisk till Löfvens asyluttalande.
Bild 1 av 1
Foto: Jonas Eng

Stefan Löfvens uttalanden om att antalet asylsökande ska bli färre möter kritik – både från regeringspartnern Miljöpartiet och internt i S.

– Genèvekonventionen och asylrätten är glasklara. Vi ska alltid försvara människors rätt till skydd undan krig och förföljelse, säger riksdagsledamoten Magnus Manhammar (S).

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis hela sommaren!

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.