Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-05-31 21:05

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/sverige/sa-lockar-den-okade-spelreklamen-christine-att-spela-mer/

SVERIGE

Så lockar ökande spelreklam Christine att spela ännu mer

Spelreklamen i tunnelbanan gör att Christine lockas att spela igen.
Foto: Elin Åberg

De två senaste decennierna har spel på nätet skapat okända svenska miljardärer.

När spelmonopolet nu dör får nätkasinots vd plötsligt göra reklam överallt.

Det betyder nya frestelser för Christine, som fortfarande hoppas vinna tillbaka sina förluster.

DN:s Måns Mosesson och Elin Åberg berättar om när speljättarna bjöds in i finrummet.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis hela sommaren.

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.

Bild 1 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 2 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 3 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 4 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 5 av 15
Foto: Daniel Costantini
Bild 6 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 7 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 8 av 15
Foto: Hampus Andersson
Bild 9 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 10 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 11 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 12 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 13 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 14 av 15
Foto: Elin Åberg
Bild 15 av 15
Foto: Hampus Andersson