Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-05-24 13:20

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/varlden/krimtatarisk-tv-kanal-tvingas-jobba-i-exil/

Världen

Krimtatarisk tv-kanal tvingas jobba i exil

Lenur Isljamov, ATR:s ägare. Foto: Anna-Lena Laurén

För ett år sedan blev den krimtatariska tv-kanalen ATR tvungen att lämna Krimhalvön. De ryska myndigheterna vägrade registrera den. Nu sänder kanalen från Ukrainas huvudstad Kiev.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in