Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-15 16:09

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/varlden/nedlaggning-av-regeringskritisk-tidning-vacker-misstankar-i-ungern/

Världen

Nedläggning av regeringskritisk tidning väcker misstankar i Ungern

Bild 1 av 4 Andras Muranyi, i mitten, chefredaktör för den ungerska regeringskritiska dagstidningen Népszabadság.
Foto: Zoltan Balogh
Bild 2 av 4 Den regeringskritiska dagstidningen Népszabadságs huvudkontor.
Foto: Zoltan Balogh
Bild 3 av 4 Parlamentsledamoten Peter Konya har på sig en tröja som uttrycker stöd för den regeringskritiska tidningen. ”Népszabadság – nedstängd på grund av diktatur”.
Foto: Zoltan Mathe
Bild 4 av 4 Ungerns premiärminister Viktor Orban. Arkivbild.
Foto: ATTILA KISBENEDEK

Journalisterna på den nedlagda ungerska regeringskritiska tidningen Népszabadság förbereder en stämning av ägarna. Samtidigt uppmanas EU-kommissionen att värna pressfriheten i Ungern, men Bryssel ligger lågt.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in