Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-10-28 10:13

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/varlden/pr-kampanj-for-polen-blev-miljardflopp/

Världen

Pr-kampanj för Polen blev miljardflopp

Kappseglingsbåten ”I love Poland” kostade nästan 10 miljoner kronor och skulle segla världen runt – men står nu på ett varv med bruten mast.
Kappseglingsbåten ”I love Poland” kostade nästan 10 miljoner kronor och skulle segla världen runt – men står nu på ett varv med bruten mast. Foto: Wojciech Strozyk/Alamy

För motsvarande en miljard kronor skulle Polen förbättra sitt rykte utomlands.

Resultatet är kanske en av de mest misslyckade pr-kampanjerna någonsin: konton på Youtube och Instagram med ett 50-tal följare och en svindyr kappseglingsbåt som ligger på varv med bruten mast.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in