Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-10-20 02:38

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/nyheter/varlden/ryska-tv-bolaget-rt-far-bota-for-opartiskhet-i-storbritannien-ryska-ud-varnar-for-konsekvenser/

Världen

Ryska tv-bolaget RT får böta miljonbelopp i Storbritannien

RT hette tidigare Russia Today och startades 2005.
RT hette tidigare Russia Today och startades 2005. Foto: Mladen Antonov/AFP

Kremlkontrollerade ryska tv-kanalen RT får böta över två miljoner kronor, bland annat för hur de rapporterade om giftattacken i Salisbury förra året.

”Det är allvarliga överträdelser”, uppger den brittiska tillsynsmyndigheten för tv.

Nu varnar ryska UD för ”konsekvenser” för brittisk media i Ryssland.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in