Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-01-23 19:25

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/resor/japan/alla-vill-vara-kawaii/

Resor

Alla vill vara kawaii

Bild 1 av 4 Lina Gooch från Stockholm provar Kittys vrålcoola bil i butiken Sanrio Puroland.
Bild 2 av 4 Hello Kittys egna television.
Bild 3 av 4 Lolitamode i Tokyo. Rosa från topp till tå. Rilakkuma som hoodtröja. Han är björnen som är den nya Hello Kitty.
Bild 4 av 4 I gallerian Shibuya 109 finns allt för glittrig mobildekorering.
Bild: Hanna Teleman

Matturism, ekoturism och design-turism i all ära, men nu är det dags att introducera kawaii­turismen. DN:s Maria Ahlgren har besökt butikerna och nöjespalatsen där Tokyo visar sig från sin mest gulliga sida.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in