Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-11-18 13:45

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sport/fotboll/marknadsforde-vm-ansokan-delade-poangen/

Fotboll

Marknadsförde VM-ansökan – delade poängen

Argentinas Lionel Messi och Uruguays Luis Suarez marknadsförde VM-ansökan till år 2030 med matchtröjnumren. Sedan spelade lagen 0–0. Bild: Natacha Pisarenko/AP/T

Uruguays Luis Suarez bar tröja med nummer 20 och Argentinas Lionel Messi tröja med nummer 30 i VM-kvalmatchen – för att marknadsföra ländernas gemensamma ansökan om att få arrangera VM 2030. Kanske kommer även Paraguay och Chile vara med i den sydamerikanska ansökan.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in