Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-07-06 15:12

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sport/fotboll/marknadsforde-vm-ansokan-delade-poangen/

SPORT

Marknadsförde VM-ansökan – delade poängen

Argentinas Lionel Messi och Uruguays Luis Suarez marknadsförde VM-ansökan till år 2030 med matchtröjnumren. Sedan spelade lagen 0–0.
Argentinas Lionel Messi och Uruguays Luis Suarez marknadsförde VM-ansökan till år 2030 med matchtröjnumren. Sedan spelade lagen 0–0. Foto: Natacha Pisarenko/AP/T

Uruguays Luis Suarez bar tröja med nummer 20 och Argentinas Lionel Messi tröja med nummer 30 i VM-kvalmatchen – för att marknadsföra ländernas gemensamma ansökan om att få arrangera VM 2030. Kanske kommer även Paraguay och Chile vara med i den sydamerikanska ansökan.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis fram till valet!

Alla artiklar gratis fram till 11 september, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.