Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-10-17 13:58

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sport/johan-croneman-os-reklam-till-dods-starker-det-varumarkena/

SPORT | KRÖNIKA

Johan Croneman: Discovery har gjort Olympiska spelen till buskis

OS-kväll med Almenäs är ett klassiskt journalistiskt haveri, menar DN:s sport-i-tv-krönikör Johan Croneman.
OS-kväll med Almenäs är ett klassiskt journalistiskt haveri, menar DN:s sport-i-tv-krönikör Johan Croneman. Foto: Linus Hallsénius, discovery+

Discoverys sändning från invigningen var bra, tyckte DN:s sport i tv-krönikör Johan Croneman – men när tävlingarna i OS väl startade så är han mest förbryllad. ”Finns det någon som har förstått hur man får en daglig överblick över Discoverys sändningar?”, skriver han och ifrågasätter om annonsörerna som köper den reklam som dränker vissa sändningar verkligen stärker sina varumärken.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in