Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-05-28 00:17

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sport/johan-croneman-var-finns-moralen-nar-det-galler-reklam-for-kosttillskott/

SPORT

Johan Croneman: Var finns moralen när det gäller reklam för kosttillskott?

Skidskytten Hanna Öberg är en av de idrottare som gjort reklam för ett hårt kritiserad kosttillskott.
Skidskytten Hanna Öberg är en av de idrottare som gjort reklam för ett hårt kritiserad kosttillskott. Foto: Joel Marklund/Bildbyrån

Riksidrottsförbundets avråder idrottare från att använda kosttillskott – ändå har flera nuvarande och före detta stjärnor de senaste åren gjort reklam för sådana preparat.

Flera idrottare har gått ut med att de inte vill bli sponsrade av spelbolag ”men när det gäller hårt kritiserade kosttillskott är det få som har moraliska invändningar”, skriver DN:s sport-i tv-krönikör Johan Croneman.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in