Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-30 14:35

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sport/martin-jonsson-skidsporten-kommer-aldrig-att-fa-ett-sa-bra-reklamfonster-igen/

Sport

Martin Jönsson: Skidsporten kommer aldrig att få ett så bra reklamfönster igen

”Reklamtätheten (åkarnas dräkter är bara en del i public service-sponsorparadiset) och den stora publiken i kombinationen med de många timmarnas sändning har naturligtvis varit avgörande för skidsportens utveckling”, skriver Martin Jönsson.
”Reklamtätheten (åkarnas dräkter är bara en del i public service-sponsorparadiset) och den stora publiken i kombinationen med de många timmarnas sändning har naturligtvis varit avgörande för skidsportens utveckling”, skriver Martin Jönsson. Foto: Sebastian Kahnert/dpa

Tittarna överlever nog att stora delar av skidsporten flyttar ut från SVT. Det är betydligt värre för sporten i sig – och för sponsorerna. Ett bättre reklamfönster än det public service-tv och Vinterstudion erbjudit går nämligen inte att få.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in