Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-25 23:06

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/de-gjorde-reklamkupp-mitt-under-melodifestivalen/

STHLM

De gjorde reklamkupp mitt under ”Melodifestivalen”

Maria Wiberg och Emma Perning genomförde en reklamkupp av mindre format i lördagens sändning av ”Melodifestivalen”.
Maria Wiberg och Emma Perning genomförde en reklamkupp av mindre format i lördagens sändning av ”Melodifestivalen”. Foto: Privat

Under lördagens final av ”Melodifestivalen” lyckades en skylt i publikhavet väcka stor uppmärksamhet. På skylten syntes ett reklambudskap klart och tydligt under direktsändningen, trots SVT:s stränga regler för reklam.

– Det var ingen planerad kupp utan bara ett roligt infall från vår sida, säger Maria Wiberg, en av upphovsmakarna bakom skylten. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in