Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-31 21:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/efter-the-capital-of-scandinavia-nu-blir-djurgarden-scandinavias-1-attraction/

STHLM

Efter ”the capital of scandinavia” – nu blir Djurgården ”Scandinavia's #1 attraction”

Bild 1 av 2 Varumärkesstrategen Julian Stubbs.
Bild: GORM K GAARE
Bild 2 av 2 The Capital Of Scandinavia har också Scandinavia's #1 attraction, enligt Julian Stubbs.
Bild: Adrian Burt

2006 lanserades parollen ”The Capital of Scandinavia”, till både Köpenhamn och Oslos stora förtret. Nu är mannen bakom formuleringen tillbaka – och han vill profilera Djurgården som ”Scandinavia's #1 attraction”.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in