Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-12-10 16:32

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/efter-the-capital-of-scandinavia-nu-blir-djurgarden-scandinavias-1-attraction/

STHLM

Efter ”the capital of scandinavia” – nu blir Djurgården ”Scandinavia's #1 attraction”

Varumärkesstrategen Julian Stubbs.
Bild 1 av 2 Varumärkesstrategen Julian Stubbs. Bild: GORM K GAARE
The Capital Of Scandinavia har också Scandinavia's #1 attraction, enligt Julian Stubbs.
Bild 2 av 2 The Capital Of Scandinavia har också Scandinavia's #1 attraction, enligt Julian Stubbs. Bild: Adrian Burt

2006 lanserades parollen ”The Capital of Scandinavia”, till både Köpenhamn och Oslos stora förtret. Nu är mannen bakom formuleringen tillbaka – och han vill profilera Djurgården som ”Scandinavia's #1 attraction”.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in