Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-08-14 16:57

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/efter-the-capital-of-scandinavia-nu-blir-djurgarden-scandinavias-1-attraction/

STHLM

Efter ”the capital of scandinavia” – nu blir Djurgården ”Scandinavia's #1 attraction”

Bild 1 av 2 Varumärkesstrategen Julian Stubbs.
Foto: GORM K GAARE
Bild 2 av 2 The Capital Of Scandinavia har också Scandinavia's #1 attraction, enligt Julian Stubbs.
Foto: Adrian Burt

2006 lanserades parollen ”The Capital of Scandinavia”, till både Köpenhamn och Oslos stora förtret. Nu är mannen bakom formuleringen tillbaka – och han vill profilera Djurgården som ”Scandinavia's #1 attraction”.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 25 september!

Alla artiklar gratis fram till 25 september, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.