Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-04-20 05:30

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/framtidsyrket-influencer-snart-pa-skolschemat/

STHLM

Framtidsyrket influencer – snart på skolschemat

Therese Lindgren är en av Sveriges mest populära influencer. Hennes bolag dubblade sin omsättning till drygt 19,5 miljoner 2017, enligt en kartläggning av DI Digital.
Therese Lindgren är en av Sveriges mest populära influencer. Hennes bolag dubblade sin omsättning till drygt 19,5 miljoner 2017, enligt en kartläggning av DI Digital. Foto: Beatrice Lundborg

I dag är influencer en självklar del i många annonsörers marknadsföringsstrategi och skolor satsar på utbildning i ämnet. En utveckling som kommer att leda till att yrket blir mer professionaliserat, spår forskaren Jonas Colliander.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in