Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-31 06:31

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/hog-kreddfaktor-och-big-business-sa-blev-stockholms-konstscen-het/

STHLM

Hög kreddfaktor och ”big business” – så blev Stockholms konstscen het

”Mycket har hänt inom konsten sedan vi startade konstveckan 2012”, säger Joanna Sundström, initiativtagare till Stockholm Art Week.
”Mycket har hänt inom konsten sedan vi startade konstveckan 2012”, säger Joanna Sundström, initiativtagare till Stockholm Art Week. Foto: Alexander Mahmoud

Den sjunde upplagan av Stockholm Art Week är igång. Men 2019 har det blivit hög tid att se på huvudstadens växande konstscen med nya ögon, menar arrangören bakom den årliga veckan:

– Det är dags att identifiera Stockholm som konstmecka, säger Joanna Sundström.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in