Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-03-01 21:36

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/hon-bestammer-vad-vi-far-se-i-det-offentliga-rummet/

STHLM

Hon bestämmer vad vi får se i det offentliga rummet

Maria Skoglund är vd för Clear Channel, som bestämmer vilken reklam som ska visas i det offentliga rummet. Utomhusreklamen omsätter totalt 30 miljarder kronor om året. Det utgör 3 procent av den totala mediekakan.
Maria Skoglund är vd för Clear Channel, som bestämmer vilken reklam som ska visas i det offentliga rummet. Utomhusreklamen omsätter totalt 30 miljarder kronor om året. Det utgör 3 procent av den totala mediekakan.

Inget upprör en svensk som sexistisk reklam. Andra blir arga vid blotta tanken på fenomenet utomhusreklam. Som vd för Clear channel har Maria Skoglund makt över vad stockholmarna ser i det offentliga rummet. - Vi ska inte vara subjektiva smakdomare, säger hon.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in