Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-11-12 13:05

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/m-foreslar-satt-reklam-pa-sl-kortet/

STHLM

M föreslår: Sätt reklam på SL-kortet

Bild 1 av 5 Vad tycker du om mer reklam i kollektivtrafiken? Carina Gerlach, 21 år, med hunden Tango. –Jag tycker det känns ganska onödigt. Det är redan så mycket reklam överallt, inte bara på buss och tunnelbana utan i hela staden. Sen beror det så klart på vilken typ av reklam det är. Men jag tillhör de som blir väldigt påverkad av reklam, så jag tycker inte det behövs mer.
Foto: Eva Tedesjö
Bild 2 av 5 Ewa Bergstrand, 68 år. –Ja, men då tycker jag att man ska sänka priserna. Får man in mer pengar så känns det inte mer än rätt.–Sen åker jag inte tunnelbana så ofta så när jag gör det kan jag tycka att det är lite kul att ha något att kolla på.
Foto: Eva Tedesjö
Bild 3 av 5 Robin Westman, 30 år. –Det spelar inte så stor roll för mig. Det kan nästan vara lite kul att kolla på, hellre det än att bara stirra i mobilen. Och gynnar det företagarna så är väl det helt okej.
Foto: Eva Tedesjö
Bild 4 av 5 Ritva Kurenkunnas, 67 år. –Jag tycker det räcker som det är. Det blir alldeles för mycket saker, det är förvirrande. Jag tycker att man har alldeles nog med att hitta den faktiska informationen som det är. Jag tror heller inte att reklamen skulle påverka priset så mycket, de höjer ju hela tiden.
Foto: Eva Tedesjö
Bild 5 av 5 Göran Cimell, 79 år. –Det är bra som det är, tycker jag. Jag är varken intresserad av att ha mer eller mindre reklam. Men blir det mer tycker jag att man kan använda pengarna till att hålla bra ordning i trafiken. Att det är rent, lugnt och tryggt är det som är angeläget för mig.
Foto: Eva Tedesjö

Moderaterna i landstinget vill ha fler platser för reklam i kollektivtrafiken. Nu föreslår de bland annat fler uthämtningsplatser för paket, fler butiksytor – och företagsloggor på SL-kortet.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in