Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-28 13:21

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/moderaternas-nya-valkampanj-vacker-fragor/

STHLM

Moderaternas nya valkampanj väcker frågor

Bild 1 av 2
Bild: DN
Bild 2 av 2 Stockholmsmoderaternas nya kampanj har väckt frågor.
Bild: Moderaterna

Stockholmsmoderaternas nya valkampanj har väckt frågor i sociala medier. Många undrar över affischen där M slår fast att det vanligaste tjejnamnet i stan inte ska vara ett skällsord. Är det Anna, eller har Alice-brallis fått fäste i huvudstaden? Nej.

– Det vi menar är att tjejer inte ska kallas för fula saker, säger Mattias Thorsson, kommunikationschef hos Stockholmsmoderaterna.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in