Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-27 08:54

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/nu-ska-allt-ga-i-gront/

STHLM

Nu ska allt gå i grönt

Bild 1 av 5 Stockholmarna är hälsomedvetna som aldrig förr. DN har träffat Patrik Brühl och tre andra entreprenörer som rider på den gröna vågen.
Foto: Magnus Hallgren
Bild 2 av 5 Foodtrucken Odjuret med Anna Torjussen och Åsa Gadestam står för dagen parkerad vid Östermalmstorg. ”Stockholmarna reser mycket och är snabba på att snappa upp trender. Många har säkert provat den här typen av mat när de har varit i New York och Los Angeles”, säger Åsa Gadestam.
Foto: Magnus Hallgren
Bild 3 av 5 Martin Sandström, Kallpressen. ”Den typiska kunden är en medveten, lite kräsen kund som vet vad den vill ha för att må bra. Det är inte kunder som kommer för en vanlig juice.”
Foto: Magnus Hallgren
Bild 4 av 5 Patrik Brühl, Juica. ”Många storstadsbor vill leva sunt, men de hinner inte. Vi underlättar deras stressiga vardag och levererar färska juicer till dörren.”
Foto: Magnus Hallgren
Bild 5 av 5 Louise Waldenström och Eloise Levander, Doctor Salad. "Vi har ett väldigt varierat klientel. Kostymklädda affärsmän som hugger en avocadosmoothie i farten och föräldralediga som lunchar.”
Foto: Magnus Hallgren

Vegetariskt, nyttigt, snabbt. Det är ledorden för de stockholmare som hoppat på den växande trenden med raw food, juicer och ekologiska matvaror.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in