Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-08-12 04:25

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/ny-kritik-mot-sexistiska-annonser-i-tunnelbanan/

STHLM

Ny kritik mot sexistiska annonser i tunnelbanan

2 min 58 sek. Avklädd reklam för underkläder visas just nu i Stockholms tunnelbana – en reklamkampanj som fått stark kritik.
Bild 1 av 2 Underklädesreklamen i tunnelbanan har väckt ilska hos många resenärer.
Foto: Hampus Andersson
Bild 2 av 2 Clara Berglund, generalsekreterare på den ideella organisationen Sveriges kvinnolobby, vill förbjuda den sexistiska reklamen i tunnelbanan.
Foto: Hampus Andersson

Otidsenligt och påträngande. Så tycker flera av de resenärer DN talat med om den avklädda reklamen för underkläder som visas just nu i tunnelbanan. Clara Berglund, generalsekreterare för organisationen Sveriges kvinnolobby, vill förbjuda den.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 25 september!

Alla artiklar gratis fram till 25 september, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.