Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-05-15 00:24

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sthlm/stockholms-stad-startar-telefonlinje-for-socialtjanstrelaterade-fragor/

STHLM

Stockholms stad startar telefonlinje för socialtjänstrelaterade frågor

”Vi inser att det behövs en central telefonfunktion som bemannas av socialsekreterare som kan ge stöd och råd vart man ska vända sig”, säger socialborgarrådet Jan Jönsson.
”Vi inser att det behövs en central telefonfunktion som bemannas av socialsekreterare som kan ge stöd och råd vart man ska vända sig”, säger socialborgarrådet Jan Jönsson. Foto: Magnus Hallgren

Stockholms stad inrättar en särskild telefonlinje för socialtjänstfrågor under coronakrisen.

– Det har inte funnits ett telefonnummer att ringa till på det här sättet tidigare, säger Sofia Månsson, biträdande enhetschef på Stockholm stads socialjour.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in