Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-03-06 07:39

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/jattebra-att-vara-lillebror-eller-lillasyster-varumarkesexperten-om-goteborgs-sjalvbild/

Sverige

”Jättebra att vara lillebror eller lillasyster” – varumärkesexperten om Göteborgs självbild

Eva Ossiansson är varumärkesforskare och lärare på Handelshögskolan i Göteborg, staden som nu fyller 400 år. Här är hon utanför Scandinavium – och ser behov av att arenorna ersätts av något nytt.
Eva Ossiansson är varumärkesforskare och lärare på Handelshögskolan i Göteborg, staden som nu fyller 400 år. Här är hon utanför Scandinavium – och ser behov av att arenorna ersätts av något nytt. Foto: Tomas Ohlsson

När Göteborg nu börjat fira sina 400 år, vad bör invånarna då fira?

Eva Ossiansson är född på BB i staden, har som jobb att fundera över städers varumärken och ser en framtid genom backspegeln:

– Här finns i grunden en ingenjörsstad och nånstans är Göteborg donationernas stad. Det är värt att lyfta fram mer och vara stolt över.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in