Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-11-28 03:22

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/ny-rapport-pavisar-brister-i-forskolans-sprakarbete/

SVERIGE

Ny rapport påvisar brister i förskolans språkarbete

Flerspråkig personal ger förskolebarn bättre förutsättningar att utveckla sin svenska, enligt en ny rapport.
Flerspråkig personal ger förskolebarn bättre förutsättningar att utveckla sin svenska, enligt en ny rapport. Foto: Pontus Lundahl/TT

Flerspråkig personal på förskolan ger barnen bättre möjlighet att utvecklas i såväl svenska som andra modersmål.

Det visar en ny forskningsrapport från förskoleförvaltningen i Göteborg, som är tänkt som underlag för framtida språkinsatser i staden.

Rapporten visar även på flera brister i tidigare språkfrämjande insatser i förskolan.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in