Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-05-28 08:26

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/podd-en-stor-kollektiv-reklamkampanj-for-sd-alskade-politik/

SVENSK POLITIK

Podd: ”En stor kollektiv reklamkampanj för SD” – Älskade politik

Foto: Nicklas Thegerström

Plötsligt är SD överallt. Efter att folk under en period frågat sig var Jimmie Åkesson höll hus – syns han nu i tv-soffor och långa intervjuer, och partiet kommer med utspel åt flera håll.

– Det blir som en jättestor kollektiv reklamkampanj för Sverigedemokraternas senaste ståndpunkt, säger DN:s Tomas Ramberg.

I premiären av Älskade politik analyserar DN:s Tomas Ramberg och Annie Reuterskiöld de senaste veckornas konflikter och vilken långsiktig strategi som ligger bakom.

Lyssna på första avsnittet av Älskade politik här:

ÄLSKADE POLITIK  
”En jättestor kollektiv reklamkampanj för SD”
0:00 / 26:27

Älskade politik är Dagens Nyheters nya veckoliga podd om politik. Ett nytt avsnitt kommer varje onsdag klockan 17, och går att hitta på DN.se, i DN-appen och där du brukar lyssna på poddar.

Tre röster i DN:s nya podd Älskade politik: Politikreportern Annie Reuterskiöld, programledaren Evelyn Jones och DN:s politiska kommentator Tomas Ramberg.

Läs också: DN startar ny politikpodd – ”Vi ska få folk att älska politik”