Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-10-02 06:19

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/s-ministrar-stottar-ygeman-efter-uttalande-om-etnicitet/

SVENSK POLITIK

S-ministrar stöttar Ygeman efter uttalande om etnicitet

Arbetsmarknads- och jämställdhetsminister Eva Nordmark (S) och justitie- och inrikesminister Morgan Johansson (S) under regeringens pressfika på torsdagen.
Foto: Maja Suslin/TT

Efter de senaste dagarnas kritik mot Anders Ygeman, sedan han öppnat för etnicitet som ett mått i klassningen av utsatta områden, tar S-ministrar hans parti.

– Jag tycker att man kan överväga det, säger justitieminister Morgan Johansson (S).

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 27 november!

Alla artiklar gratis fram till 27 november, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.